zondag 15 november 2009

Zevenheuvelenloop 2009

Meer dan 30000 lopers stonden vandaag aan de start in nijmegen voor de 26ste editie van de zevenheuvelenloop!
Eén van hen was ikzelf maar ook de wereldtoppers Tirunesh Dibaba en Sileshi Sihine. Ze wonnen beiden en Tirunesh zette de kers op de taart van deze editie met een fabelachtig wereldrecord 46'28 over 15km!!

Ikzelf ben iets rustiger gestart. Na de eerste 5km valsplat zelfs 10sec trager dan 2 jaar terug. Toen kwam ik na 51'09 over de finish. Maar na 5km begon de benen beter te draaien, ik liep een sterke zevenheuvelenweg en loste oa Ilse Pol, de beste Nederlandse. Na 10km kwam ik door in 33'54 wat betekende dat ik al versneld was. Ik probeerde de positieve lijn door te trekken en zag hard af tussen 10 en 13km. De laatste 2km waren bergaf en dus werd de gas ingedrukt. Ik kon amper mijn korte beentjes bijhouden en vloog richting finish!
Aan de overkant waren de recreatieve lopers nog steeds aan het starten maar om aan te moedigen was geen tijd! De klok tikte en mijn PR moest eraan. Ik klokte af op 50'40!! Daarmee ben ik zeer tevreden, zeker na een mindere week en gezien de weersomstandigheden. Het is ook nog maar de eerste wedstrijd na de marathon dus er is zeker nog progressiemogelijkheid denk ik...

Dit was goed voor de 60ste plaats in een enorm deelnemersveld. 2 jaar terug werd ik nog 55ste in een halve minuut trager. Deze wedstrijd blijft een aanrader voor iedere hardloopliefhebber!

Later filmpjes en foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten