donderdag 12 november 2009

JAAROVERZICHT ZOMER 2009

Misschien een beetje laat maar nu ik voor de eerste winterwedstrijd sta toch nog een goed moment om eens terug te blikken op die zomer van 2009!

Na een korte rustperiode achter de sterke halve marathon in Venlo eind maart vertrokken we half april op stage naar Monte Gordo. Een prachtige stage met heel wat trainingsarbeid maar ook de nodige fun en ontspanning, kortom alles voor een goed verlof!
De eerste wedstrijd was gepland op het PK10km op piste waar ik superslecht liep, geen meter draaide en dan maar uitliep! Via een betere congoloop, een 5000 op de interclub en een 2e plaats op de Aardbeirun in Melsele plande ik een piekperiode in Juni.
Op de aflossingstriathlon in Hamme waren Berten en Jonas de betere. Tijdens de 10 Mijl in Belsele liep ik sterk maar werd slechts 6e. Een week later vond de eerste editie van de Ten Miles Waasmunster plaats. Na een 4tal kilometer liep ik van de concurrentie weg en finishte solo als winnaar!
De geplande pistewedstrijden in Juli werden gescharpt, ik liep wel nog 8'57 op 3000m in ninove maar verder kwam ik niet. De streekwedstrijden in Sinaai en Lokeren, respectievelijk 13e en 6e waren geen successen.
Vanaf begin Augustus begon de marathonvoorbereiding. In Overmere was al duidelijk dat de conditie super groeide want ik kende er geen tegenstand en won met overmacht en gemak!
De halve marathon in Evergem moest een grote test zijn. Ik liep er super de eerste 15km maar moest een sanitaire stop doen en zo erg dat mijn wedstrijd eraan was! Helaas want ik was zeker op weg naar een PR!
Het BK Ekiden net voor de marathon was een groot succes voor onze trainingsgroep. We haalden er in een spannend duel de overwinning met onze zéér jonge groep! Een hoogtepunt in dit jaar!
Afsluiter van de zomer was natuurlijk de marathon in eindhoven. Ondanks de minpunten en het natuurlijke leerproces kon ik er mijn scherpe doelstelling behalen namelijk <2u35 finishen. De vele felicitaties hebben deugd gedaan en dus geven we er in 2010 opnieuw een lap op!

De bedoeling is om deze winter een goede basis te leggen om van daaruit op te bouwen naar een voorjaarsmarathon. We zien wel in hoeverre ik hierin slaag. De grote marathons doen mijn voeten kriebelen en mits de financiële steun de komende jaren zie ik mezelf ooit wel staan in NEW YORK!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten