maandag 9 november 2009

Trainingsweekend in Herentals

Momenteel bekom ik nog een beetje van het zware weekend. Op vrijdag had ik een dagje verlof en kon ik al 2x trainen. S'morgens wou ik een stevige duurloop doen en misschien ben ik dar iets te wild begonnen maar halfweg moest ik iets temporiseren. Toch liep ik een stevig tempo gedurende een 55'. S'avonds liep ik met de rest nog een 40' los.
Op zaterdagmorgen moest ik dan vroeg uit de veren want ik ging Berten en Tim ophalen om dan richting Herentals te rijden. Rond 9uur werd daar verzameld en om 10uur stond de eerste training op het programma. Meteen stond er voor de marathonlopers een langere duurloop op van 20km. Door de bossen van Herentals gaat die makkelijker als in eigen streek. Het is er zalig lopen, constant op en neer en soms door het zand maar ideaal om te trainen.
In de middag werd er een lekkere maaltijd genuttigd en hielde we ons bezig met een filmpje kijken of een spelletje spelen. We hebben weer heel wat mensen Wolfje leren spelen, ideaal spel voor op trainingsstage...
S'avonds stond er een 10km rustige duurloop op. We liepen met een grote groep samen maar naar het einde had ik lastig met mijn goede benen en trok ik toch nog eens door. Nadien hadden we 30' techniektraining en konden we onze kracht testen met een zware stabilisatietraining van nog 45'. Moe maar voldaan van deze dag sloten we af met Wolfje en eentje drinken in Herentals-city.
Op zondagmorgen stond de zwaarste training op het programma. Ik voelde me een ganse nacht slecht en had koppijn. Een dafalgan bij het ontbijt deed wonderen en tegen 10u stond ik klaar voor de training. Eerst een 3km op hartslag, vervolgens 3x600 VO2max en dan terug 3km tempo. Ik kon vrij goed mee op de tempo's en zag hard af tijdens de 600en, wat wil je met al die sub 4'/1500m lopers.
We sloten het weekend af met een 10km duurloop. Nog wat strechen en dan na het avondeten naar huis! Als de batterij terug gestart geraakte tenminste....

Speciale dank aan de kinesist Joshua De Vos die mee was op weekend, hij leverde prima werk en zorgde voor frisse benen na de trainingen...

Kortom, ik heb 3 dagen schitterend getraind. Ik denk dat ik ver klaar ben voor de eerste wedstrijd volgende week tijdens de Zevenheuvelenloop in Nijmegen! ik kijk er hard naar uit. Woensdag nog een lactaattest zodat we ook weer nieuwe hartslagen kunnen volgen!

grtz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten