zondag 29 november 2009

Cross Vilvoorde 9e

Voila mijn eerste cross zit erop!
Gisteren trok ik naar Vilvoorde voor de eerste cross deze winter. Waarom vilvoorde? vooral met het idee van "daar zal je nog kunnen lopen". En gelijk kreeg ik!
Het parkoer had wel een vettig laagje maar ploeteren en strompelen moest er nergens gedaan worden.
Aan de start een pak kandidaat winnaars. Een ongelooflijk sterke Stijn Garain die me 2 maand geleden op de Ekiden ook al kwam vernederen won de cross met grote voorsprong.
Daarachter lagen de posities eerder kort op elkaar. Eigenlijk liep ik een ganse wedstrijd op mijn tandvlees in de buurt van Roel ringoot. Vooral bergop was Roel sterker maar bergaf probeerde ik het heft in handen te nemen.
We passeerden Pieter Hemelrijck die mij in de laatste ronde toch nog terug kon passeren.
Ik ben niet ontevreden met de geleverde prestatie maar het kan toch een pak beter. Dat verwacht ik alleszins maar in Januari. Momenteel kom ik gewoon te kort.


Op woensdag heb ik wel een bevredigende lactaattest gedaan. Voor het eerst deed ik dit met Jan Olbrecht en ik moet zeggen, ik was onder de indruk van zijn uitleg.
Hieruit blijkt dat ik met Patrick goed aan het trainen ben, dat we het juist volume trainen en de juist nadrukken leggen. In de winter moet ik zoveel mogelijk uit marathontempo blijven maar veel verschil leggen tussen snel en traag. Het ziet er dus naar uit dat ik tijdens de intervaltrainingen ga afzien deze winter!!

Next week terug cross, Wespelaar of Oudenaarde wordt nog even afwegen!

Alvast tot volgende week!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten