zaterdag 3 oktober 2009

Tapering...

Beste mensen,
Nog 1 week en het is zo ver. Op Zondag 11 Oktober om 11u sta ik aan de start van de marathon van Eindhoven. Deze week werden er nog 2 specifieke trainingen afgewerkt waarin we de vorm nog eens konden zien. Alles ziet er goed uit en ik zal dus klaar zijn volgende week..
Op dinsdag stond er 3x 6km marathontempo op het programma. Dit tempo zal 3'35/ km zijn en dan kom je uit op 2u31, ik hou rekening met klein verval, bedoeling is km'ers te lopen tussen 3'35 en 3'40/ km. Vrijdag heb ik nog even een climax van 10km gedaan tussen 14 en 19 km/u. Erna moesten we op de piste nog wat streching, stabilisatie en techniek doen voor de opnames van TV OOST. ik moet duidelijk nog wat mediatraining doen en de lenigheid is ook ver te zoeken...

weekoverzicht:
Maandag: 1uur herstelduurloop, tempo 4'40/km
dinsdag: 3.5km WU + 3x6km marathontempo (3'30-3'35/km) + 3.5km CD , totaal 26km
woensdag: 56' herstelduurloop, tempo 4'35/km - totaal 12km
Donderdag: RUST
Vrijdag: 2km WU, 10km climax 4'25-3'15/km, 2km CD - totaal: 14km
Zaterdag: 54' herstleduurloop, tempo 4'25/km
Zondag: 1u duurloop met jonas Roels in Waasmunster, 13.5km

Weektotaal: 90km


Volgende week is echt afbouwen. Op woensdag lopen we nog 5km aan marathontempo maar de rest is loslopen en bezig blijven. Veel rusten, eten en drinken is de boodschap. Op vrijdag of zaterdag typ ik hier dan nog een berichtje en de rest zal je daarna moeten lezen of horen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten