donderdag 30 september 2010

Singelloop Utrecht


Vorige zondag stond ik in Utrecht aan de start van de internationale Singelloop.
Een wedstrijd over 10km met een pak kenianen maar ook sterke Nederlanders en Belgen aan de start. S'morgens vroeg vertrokken met mijn trainer en atleet Tom Van Hooste. Na wat zoeken in en om Utrecht bereikten we pas laat het spoorwegmuseum waar Marc corstjens ons de nummers kon geven. We hadden nog een uurtje dus konden we rustig opwarmen met Wesley De Kerpel.
Nadien begaven we ons naar de start waar alle elitelopers nog eens werden voorgesteld. Ik had met Tom afgesproken niet te hard van stapel te lopen en ongeveer 3'15/km te lopen...
Na één km klokte we 3'10 dus ik was zeker niet te hard vertrokken. Nadien moest ik de forcing voeren en na 5km klokte we 16'05. Mooi op schema dus voor een goeie tijd. Toch kende ik een slecht moment en buikkrampen tussen 6 en 9km zodat ik niet kon doorpushen net op het moment dat ik dat wel mocht! Gelukkig kon ik de laatste km opnieuw versnellen om te finishen in 32'36. Tevreden? Ja, wel jammer van de krampen waardoor ik moest inhouden... Uiteindelijk finishte ik in het sterke veld als 29e.
Tom werd 16e in 30'27.

In dezelfde race liep de keniaan Leonard Komon een nieuw wereldrecord op de 10km roadrace! Hij kwam over de finish na 26'44!!! ONGELOOFLIJK!!!

Deze week worden er nog wat kilometers afgehaspeld maar toch ook al iets minder dan vorige weken... Zaterdag staat de laatste marathontraining op het programma. 25km duurloop waarvan de laatste 10km aan marathontempo.

Nog 10 dagen! See You in Eindhoven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten