maandag 20 september 2010

Harde marathontraining

De zwaarste week in voorbereiding van de marathon zit erop. De voorbije week liep ik meer dan 150 km in een 39uren-werkweek en verdeeld over 10trainingen... Maar ik moet zeggen, ik heb het goed doorlopen. Het begint soepeler en soepeler te gaan.

Zoals gewoonlijk doen we tijdens de week niks dan herstel en rustige duurlopen, dus variërend qua tempo tussen 4'30 en 4'/km.
Op zaterdag volgde er dan de zwaarste training die we doen. Deze was bestaande uit een duurloop van 20km aan 4'05/km gevolgd door 3x5km marathontempo(3'35/km) met 2' pauze joggen. In totaal liepen we bijna 37km op 2u26. Met dank aan Tom die ons begeleide op de fiets en ons met vaste tijdstippen liet drinken. Heel belangrijk dat we dit goed inoefenen en ik voel ook hier veel verbetering!
Kortom, alles gaat goed, de vermoeidheid slaat wel toe maar we blijven gaan!

Volgende week zal ik van start gaan in een héél snelle 10km in de Utrechtse Singelloop. Bedoeling is om er eenmaal voluit te gaan en een goed gevoel aan overhouden...

See you all next week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten