maandag 25 oktober 2010

Ekiden + HPRT

Pas 6 dagen na de marathon in Eindhoven liep ik mee op de ekiden in Brussel.
Omdat ik vrij onzeker was over de fysieke paraatheid van mijn lichaam en pas op vrijdag een eerste keer had gelopen besloot ik de 5km als startloper te doen.
Ik had er wel zin in en besloot keihard te gaan! In het park van laken kreeg ik eens eerste keer een goed overzicht en zag dat ik in de top 10 liep. Ik liep de ganse wedstrijd in de buurt van Toon Dierickx en Xavier Rondas, 2 betere 1500m lopers die stevig aan het trainen zijn met het oog op de winter.
Ik moest zelf het meeste kopwerk verrichten en bleef maar gas geven. Voorbij de bollen van het atomium begon de sprint naar de piste. Ik moest even wat terrein prijs geven en kwam vlak na Maarten Mortelmans het stadion binnen op de 10e plaats.
Met 16'14 kon ik dik tevreden zijn maar ik was wel steendood! (zie filpje op sporza)

Nu heb ik momenteel de training hervat en kunnen we plannen maken voor de volgende competitie. Ik leg mezelf echter weinig druk en zal wel aanvoelen wanneer ik er klaar voor ben en wanneer ik er zin in heb.

Ondertussen is na het vele werk ook de definitieve VZW High Performance Running Team ontstaan. Neem zeker eens een kijkje op onze facebookpagina! Later zal er ook een website online komen...

Groeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten